This site is supported by the advertisements on it, please disable your AdBlocker so we can continue to provide you with the quality content you expect.
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. We are after as many aquarium plant images that we can get, doing so will assist us in completing the aquarium plant database.

https://barrreport.com/threads/aquatic-plant-images-wanted.14374/
    Dismiss Notice

vortech pomp

Discussion in 'Dutch' started by toontjuh, Apr 7, 2013.

1. toontjuh

toontjuh Guru Class Expert

Local Time:
    8:50 PM
    ik ben eens rond aan het kijken voor een GOEDE stromingspomp de pompjes die ik nu heb zuigen water aan via de zijkant en blazen dit weer uit maar als er wat blad tegen aan komt dan word de stroming drastisch minder en als ik na het verversen weer zuiver heb gemaakt dan blaast het mn planten weer omver niet zo makkelijk dus en je blijft bezig met goed stellen

ik weet dat dutchy een vortech mp20 stromingpomp heeft en ben benieuwd of daar de stroming ook word bellemerd als er rond dwarrelend blad tegen aan word gezogen ?

en welke zou ik in mijn geval dan het beste kunnen nemen zonder dat mn planten omver worden geblazen ?

je hebt de :

mp10 - Flow: 750 tot 5962 l/u.
    - Wattage: 8 tot 18 watts.
    - Maximale aquarium dikte 9,5 mm.
    - Afmetingen: Aquariumkant diameter 63,5 mm x 38,1 mm lang.
    - Droge buitenkant 63,5 mm diameter x 50,8 mm lang.
    - Benodigde ruimte achter aquarium: 57 mm.
    Inclusief controller

mp20-- Debiet: 1500 - 7500 liter/h.
    - Vermogen: 6 - 18 Watt.
    - Glasdikte: 5 - 20mm.
    - Diameter: 75mm.
    - Vrije ruimte nodig buiten de bak: 80mm.

mp40-- Flow: 3785 tot 12100 l/u`
    - Wattage: 9 tot 28 watts.
    - Maximale aquarium dikte 19 mm.
    - Voor aquaria: 190 – 15800+L.
    - Afmetingen: Aquariumkant diameter 76 mm x 57 mm lang.
    - Droge buitenkant 76 mm diameter x 57 mm lang.
    - Benodigde ruimte achter aquarium: 76 mm.

mijn bak is 150 cm breed en 305 liter

alvast bedankt voor de hulp

2. dutchy

dutchy Plant Guru Team
    Lifetime Member

Local Time:
    Ik heb nog wel een extra (gebruikte) MP20 liggen, die is te koop. Ik denk dat die prima voor jou is. De MP40 is te sterk voor jouw bak en de MP10 past waarschijnlijk niet door de max. glasdikte. Er is geen belemmering als er een blad tegenaan gezogen wordt. 150 Euro + 10 Euro verzendkosten.

#2 dutchy, Apr 7, 2013
    Last edited by a moderator: Apr 7, 2013
  3. toontjuh

Local Time:
    dat zou wel een optie kunnen zijn ja :) word bij de vortech ook de stroming verminderd als er blad op de zijkant zit aangezien deze met een proppelor werkt ?

evt kan je me even mailen zodat we het een en ander kunnen bespreken over de stromingspomp

mijn mail is :
    anthonyvogels20@hotmail.com

4. yme

yme Lifetime Charter Member
    Lifetime Member

Local Time:
    ja, ook bij de vortech wordt de stroming verminderd als er blaadjes tegenaan komen. maar de spleten zijn vrij groot, dus relatief valt het mee.
    MAAR: mijn vuurgarnaaltjes kwamen er ook in terecht en werden vermalen.... :(

ik heb zelf een mp20 (155 cm bak) en ik zou niet meer zonder willen. Om het vermalen van de garnalen te voorkomen heb ik een stukje begroeingsmat van de vijver tussen de spleten gewoven. dit werkt zeer goed, maar zorgt er ook voor dat kleine blaadjes erin blijven hangen. Dit betekent wel dat ik elke dag de vortech moet ontdoen van blaadjes. anders wordt de stroming echt te weinig. Maar eigenlijk zie ik dit als een positief punt! normaal blijven die blaadjes in de bak rotten, terwijl je ze er nu zonder moeite uit haalt.

groetjes,

yme

5. toontjuh

Local Time:
    de 2 stromingspompjes die ik er nu in heb zitten zuigen ook bladeren aan op zich is het idd wel fijn alleen de stroming word er een stuk minder van maar dat zou dan bij de vortech een stuk beter moeten zijn alleen even opletten met kleine vissen maar ik verwacht dat dat wel goed zal komen :)

@ dutchy
    ik heb wel intresse in je vortech pomp 160 incl verzenden is een goede prijs ik neem aan dat hij gewoon naar behoren werkt enzo ?
    ik wacht even tot je me mailt voor de gegevens de rest komt dan wel goed :)

6. dutchy

dutchy Plant Guru Team
    Lifetime Member

Local Time:
    Ik zal je direkt even mailen.

7. toontjuh

Local Time:
    inmiddels heb ik de vortech pomp binnen en hij is geinstaleerd in mn aquarium :)

Loading...

Share This Page