Voorstellen

Geert

Junior Poster
Feb 1, 2015
4
2
3
Hoi allemaal


Ik ben Geert en heb nu ong 2 jaar een aquarium en ben een jaar geleden begonnen met de EI methode wat op een ramp is uitgedraaid.


Mijn bak van 100x40x46 gaat nu weer een beetje de goede kant op met de hulp van Gilles van de plantenvoeding.


Ik ben altijd opzoek naar informatie en mijn engels is niet echt goed, maar werd hier op gewezen en dacht leuk.


Dit is mijn aquarium tot nu toe wel wat leeg nog en nog last van draadalg, maar dat zie je gelukkig niet op de foto.





Gr, Geert
 
  • Like
Reactions: 2 people

Geert

Junior Poster
Feb 1, 2015
4
2
3
Hoi


Ik heb last van staghorn alg wat nu aan het verdwijnen is(ik denk dat dit komt omdat ik in de bodem heb zitten vroeten) en vooral last van draadalg. De draadalg heb ik sinds ik met de EI methode ben begonnen. De draadalg gaat maar niet weg en komt iedere keer terug, maar is wel minder.
 

Jason King

barrreport.com
Staff member
Administrator
Nov 20, 2011
1,584
388
83
51
UK
barrreport.com
Te veel licht? En niet genoeg Co2 of slechte verdeling / stroom van co2.


Verminder uw verlichting periode, schoon uit zoveel mogelijk van de algen mogelijk en meer veranderingen water


Ik niet spaek nederlands deze antwoorden worden vertaald :)
 

Geert

Junior Poster
Feb 1, 2015
4
2
3
Kisanjong bedankt voor de reatie en de vertaler werkt goed trouwens:)


Ik heb mijn licht terug geschroeft van 12 uur naar 8 en nu naar 9 uur. 8 uur licht groeide de plantjes niet zo goed.


Mijn CO2 drobchecker blijft groen(zelfs in de nacht) en heb inmiddels al bijna twee keer mijn vissen vermoord door teveel CO2.


Tevens heb ik 8 maanden lang een wavepomp in mijn aquarium gehad met heel veel stroming (te veel vond ik). Ik heb voor 2 maanden terug de wavepomp eruit gehaald en een eheimpomp 1250L/h geinstallerd op mijn CO2 diffusor. Al mijn blaadjes bewegen mooi rustig.


Ik heb nu andere lampen gekocht en deze vorige week geinstalleerd, de lampen waren nu ook bijna twee jaar oud.


Ik had 2x JBL Solar Tropic T5 Ultra 39 en deze vervangen door een philips 865 en een philps 840.


Wat ik me wel afvraag is: Je CO2 moet stabiel zijn, maar de CO2 loopt langzaam in de branduren van het licht op. De drobchecker gaat dan van groen naar heel licht groen tot bijna geel. Dus mijn Co2 is over de dag gezien niet stabiel. Met een Ph controller heb je dat niet.
 

Jason King

barrreport.com
Staff member
Administrator
Nov 20, 2011
1,584
388
83
51
UK
barrreport.com
Mogelijke oorzaken van stag hoorn algen zijn


Lage CO2 of slecht distributie


Overvoeding vis.


Vuile filter.


Verontrustende vuile ondergronden.


Bevestig de distributie van Co2


voeden minder


schoon filter


Meer water verversen


als co2 is ok dit moet geen probleem zijn.


Als al het bovenstaande zijn ok en je zoveel mogelijk van de algen mogelijk verwijderd zou ik een 48 uur blackout proberen
 

Geert

Junior Poster
Feb 1, 2015
4
2
3
Bedankt een 48 uur blackout dus 2 dagen geen licht?


Oja en mijn planten asembleren heel erg na ong 5 uur licht. Is dit erg?
 
Last edited by a moderator: