plantenbak van toontjuh

dutchy

Plant Guru Team
Lifetime Member
Jul 6, 2009
2,280
5
36
63
The Netherlands
Ik doseer alles maar 1x per week.

Bedenk wel dat een bak die 100% algenvrij is eigenlijk een utopie is. Probeer je te concentreren op het goed laten groeien van planten, niet op algenbestrijding.
 

toontjuh

Guru Class Expert
Sep 25, 2012
138
0
16
een beetje alg vind ik ook niet erg en richt me ook volledig op de planten maar omdat sommige planten niet aanslaan vroeg ik me af of ik niet beter dagelijks een kleinere hoeveelheid plantenvoeding kan geven zodat het de hele week goed beschikbaar blijft voor de plant het liefst doe ik het ook een keer per week omdat het gewoon makkelijker is en je het niet vergeet
 

dutchy

Plant Guru Team
Lifetime Member
Jul 6, 2009
2,280
5
36
63
The Netherlands
Meeste mensen denken gelijk aan voedingsstoffen als een probleem zien. Vaak zijn het echter andere oorzaken, zoals onvoldoende CO2, te hoge KH, en te veel of te weinig licht.
 

toontjuh

Guru Class Expert
Sep 25, 2012
138
0
16
bij mij was het idd nog te weinig co2 ik heb de ph nog iets verlaagt en mn hygrophila difformis begint meteen met uitschieten dus komende 2 weken laat ik het zo staan en dan eens kijken hoe het er dan uitziet :)
 

Etienne

Junior Poster
Nov 7, 2012
22
0
1
75
vlaanderen (belgie)
planten

ik ga volgende week een bak installeren bij mijne vriend, 100x50x50 cm, als de bak gevuld is met water en de planten staan er in moeten wij dan al onmiddellijk co2 geven en planten voeding.of is dat te vroeg.

gr Etienne.
 

dutchy

Plant Guru Team
Lifetime Member
Jul 6, 2009
2,280
5
36
63
The Netherlands
Je kunt direkt beginnen met CO2 en plantenvoeding. Planten zullen daardoor eerder beginnen te groeien zodat je minder kans op alg hebt.
 

Etienne

Junior Poster
Nov 7, 2012
22
0
1
75
vlaanderen (belgie)
t5 lampen

wat vinden jullie van t5 lampen, ik heb nog t8 lampen 2 die in de kap zitten maar ik zou ze graag vervangen naar t5.wat denken jullie daar van is dat een verbetering of zou ik het best zo laten.de kleuren zijn 830 en de 840 met reflectoren.ik vind dat ik met t5 lampen meer licht zal hebben dan met t8.

gr Etienne.
 

amlammers

Prolific Poster
Sep 21, 2012
45
0
6
Etienne;114404 said:
wat vinden jullie van t5 lampen, ik heb nog t8 lampen 2 die in de kap zitten maar ik zou ze graag vervangen naar t5.wat denken jullie daar van is dat een verbetering of zou ik het best zo laten.de kleuren zijn 830 en de 840 met reflectoren.ik vind dat ik met t5 lampen meer licht zal hebben dan met t8.

gr Etienne.



T5 lampen geven idd meer licht. Ik heb alleen maar t5 verlichting. Je moet er wel rekening mee houden dat bij verhoging van licht ook de andere elementen verhoogt zullen moeten worden om aan de behoefte van de planten te kunnen blijven voldoen.

succes

gr André