This site is supported by the advertisements on it, please disable your AdBlocker so we can continue to provide you with the quality content you expect.
  1. We are after as many aquarium plant images that we can get, doing so will assist us in completing the aquarium plant database.

https://barrreport.com/threads/aquatic-plant-images-wanted.14374/
    Dismiss Notice

plantenbak van toontjuh

Discussion in 'Dutch' started by toontjuh, Nov 4, 2012.

1. dutchy

dutchy Plant Guru Team
    Lifetime Member

Local Time:
    1:26 AM
    Ik doseer alles maar 1x per week.

Bedenk wel dat een bak die 100% algenvrij is eigenlijk een utopie is. Probeer je te concentreren op het goed laten groeien van planten, niet op algenbestrijding.

2. toontjuh

toontjuh Guru Class Expert

Local Time:
    een beetje alg vind ik ook niet erg en richt me ook volledig op de planten maar omdat sommige planten niet aanslaan vroeg ik me af of ik niet beter dagelijks een kleinere hoeveelheid plantenvoeding kan geven zodat het de hele week goed beschikbaar blijft voor de plant het liefst doe ik het ook een keer per week omdat het gewoon makkelijker is en je het niet vergeet

3. dutchy

dutchy Plant Guru Team
    Lifetime Member

Local Time:
    Meeste mensen denken gelijk aan voedingsstoffen als een probleem zien. Vaak zijn het echter andere oorzaken, zoals onvoldoende CO2, te hoge KH, en te veel of te weinig licht.

4. toontjuh

toontjuh Guru Class Expert

Local Time:
    bij mij was het idd nog te weinig co2 ik heb de ph nog iets verlaagt en mn hygrophila difformis begint meteen met uitschieten dus komende 2 weken laat ik het zo staan en dan eens kijken hoe het er dan uitziet :)

5. Etienne

Etienne Junior Poster

Local Time:
    planten

ik ga volgende week een bak installeren bij mijne vriend, 100x50x50 cm, als de bak gevuld is met water en de planten staan er in moeten wij dan al onmiddellijk co2 geven en planten voeding.of is dat te vroeg.

gr Etienne.

6. dutchy

dutchy Plant Guru Team
    Lifetime Member

Local Time:
    Je kunt direkt beginnen met CO2 en plantenvoeding. Planten zullen daardoor eerder beginnen te groeien zodat je minder kans op alg hebt.

7. Etienne

Etienne Junior Poster

Local Time:
    planten

ok vriendelijk bedankt.

gr Etienne.

8. Etienne

Etienne Junior Poster

Local Time:
    t5 lampen

wat vinden jullie van t5 lampen, ik heb nog t8 lampen 2 die in de kap zitten maar ik zou ze graag vervangen naar t5.wat denken jullie daar van is dat een verbetering of zou ik het best zo laten.de kleuren zijn 830 en de 840 met reflectoren.ik vind dat ik met t5 lampen meer licht zal hebben dan met t8.

gr Etienne.

9. amlammers

amlammers Prolific Poster

Local Time:

T5 lampen geven idd meer licht. Ik heb alleen maar t5 verlichting. Je moet er wel rekening mee houden dat bij verhoging van licht ook de andere elementen verhoogt zullen moeten worden om aan de behoefte van de planten te kunnen blijven voldoen.

succes

gr André

Loading...

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice