mij voorstelen

Etienne

Junior Poster
Nov 7, 2012
22
0
1
75
vlaanderen (belgie)
ik ben al enige weken aan het schrijven met Gilles over mijn probleem met de co2.en om dat hij mij vraagt voor hier mij in te schrijven heb ik dat maar gedaan,zo kunnen wij u beter helpen zegt hij.oké ik heb dat gedaan Gilles.en nu stel ik mij even voor.ik ben Etienne 64 jaar en ik woon in sint niklaas (oost Vlaanderen).ik hou wel al 40 jaar vissen , en ik heb wel al wat watertjes door zwommen mijn grote passie is Zuid-Amerikaans biotoop.ik heb een aquarium van 120x50x50 en ik heb mijn filter zelf gemaakt een bioloogfilter die onder het aquarium staat.ik hou ook van veel planten in mijn bak en daar om heb ik mij 2 jaar terug een co2 installatie aan ge kocht van denerle.ik heb dan gewerkt met de flipper die daar bij was maar dat ging toch niet zo goed hoor,ik heb dan aan de ingang van mijn dompelpomp die in mijn filter ligt een gaatje geboord en een nipel in ge stoken zo dat ik mijn darmpje van de co2 daar in kan steken zo dat de co2 zo in de rotor komt van de pomp en zo in de spray bar komt en daar grote deels oplost.dat sisteem gaat goed maar ik krijg toch mijn ph moeilijk naar beneden.ik weet nu niet hoe het komt maar ik denk dat ik veel co2 verspeel in de afvoerbuis naar het filter denk ik.en daarom ben ik al enige tijd dar over bezig met Gilles.en ik hoop dat ik er uit kom met de hulp van jullie.

groetjes.

Etienne.
 

toontjuh

Guru Class Expert
Sep 25, 2012
138
0
16
misschien is het aantal bellen per minuut te laag ? wellicht kun je eens proberen om dit wat hoger te zetten en zodoende meer co2 in je bak te krijgen

gr
 

dutchy

Plant Guru Team
Lifetime Member
Jul 6, 2009
2,280
5
36
63
The Netherlands
Bioloogfilters staan bekend om het hoge CO2 verlies. Zorgen dat de bioloogkamers luchtdicht zijn is belangrijk. Ik gebruik zelf geen bioloog dus ik kan niet van veel hulp zijn in dit geval.
 

Etienne

Junior Poster
Nov 7, 2012
22
0
1
75
vlaanderen (belgie)
co2

bedankt mensen voor jullie reactie,ik heb nu 60 bellen, en in mijn bioloog heb ik gezorgd dat het water heel langzaam loopt en niet in de filter pletst zo dus geen zuurstof bellen.ik heb ook zo een lange termijn control ph hangen in het aquarium van denerle en die kleurt nog altijd blauw.hoe het komt weet ik niet, maar als ik naar de planten kijk dat ziet dat er goed uit.maar als ik dan water ververs dan gaat de ph weer te hoog en dan moet ik normaal wel iets gebruiken voor mijn ph wat lager te krijgen met de co2 lukt het niet.en mijn kh is maar 2.

gr Etienne.
 

Etienne

Junior Poster
Nov 7, 2012
22
0
1
75
vlaanderen (belgie)
kool

beste mensen ik heb een vraagje, wij gaan volgende week bij mijn vriend een aquarium opstarten.maar als wij van bij het begin co2 en planten voeding bij doen dan is het wel best denk ik van geen kool in het filter te steken.of wat denken jullie daar over.

gr Etienne.
 

Yo-han

Guru Class Expert
Feb 6, 2011
285
0
16
Netherlands
60 bellen? Per minuut neem ik aan. Dat is echt heel weinig. Mijn aquarium is maar een paar liter groter en ik zit ergens 300-500 bellen per minuut, 6-8 per seconde. Met een bioloog (vooral de overloop) gaat er ook nog eens een hoop verloren, dus zul je zeker dat aantal bellen nodig hebben.

Over het nieuwe aquarium, meestal voeg ik de eerste week geen plantenvoeding toe, en doe ik kool in de filter, daarna rustig opbouwen en het kool eruit. Als je vanaf dag 1 plantenvoeding toe wilt dienen, dan zou ik inderdaad geen kool erin doen.
 

Etienne

Junior Poster
Nov 7, 2012
22
0
1
75
vlaanderen (belgie)
kool

oké vriendelijk bedankt zal ik zeker doen, dan ga ik de éérste week kool in steken en daar na de kool er uit en plantenvoeding geven.en co2 mag dan wel van af de éérste dag.

gr Etienne.