invloed van turf

toontjuh

Guru Class Expert
Sep 25, 2012
138
0
16
Het lukt me niet een foto te plaatsen met mijn telefoon als ik vanavond de stroomkabel van mijn laptop heb zet ik de foto er wel even op
 

toontjuh

Guru Class Expert
Sep 25, 2012
138
0
16
[attachment=1335:name][attachment=1335:name]

bij deze nog mijn drukmeter om het geheel duidelijker te maken

aan de linkse meter zie je hoe vol de fles nog zit aan de rechtse meter zie je met hoeveel druk de co2 door de slang word geperst 1 bar zou goed moeten zijn dus bij mij staat hij iets te hoog

dit kan je bijstellen dmv de grote knop aan de bovenzijde dus deze moet je dusdanig draaien tot hij op een staat wel even in de gaten houden als je hem goed zet de druk kan nog zakken als de co2 loopt dus even in de gaten houden

nu zie je op de boven kant een zwart dopje met n veertje eronder hiermee kan je de co2 hoeveelheid regelen dus deze knop moet je bij jou meer zetten wel het rechtse metertje in de gaten houden dat deze op 1 blijft staan

succes

20121202_144223.jpg
 

Etienne

Junior Poster
Nov 7, 2012
22
0
1
75
vlaanderen (belgie)
op mijn meter staat geen zwart knopje,ik heb ge probeert een foto te plaatsen maar het lukt niet.maar dit is de beschrijving van die meter het is een Evolution Quantum van Denerle en is ook uit gerust met 2 meters.maar ik zien geen zwart knopje hoor.

gr Etienne.
 

Etienne

Junior Poster
Nov 7, 2012
22
0
1
75
vlaanderen (belgie)
mijn druk meter staad helemaal open en ik bereik de goede ph afstelling niet.maar ik denk dat het komt door de overloop van mijn biofilter, ik denk dat ik daar veel verspeel van co2.zou ik daar iets aan kunnen doen aan die overloop zo dat mijn water niet zo hard klongst in die buis.

gr Etienne.
 

Etienne

Junior Poster
Nov 7, 2012
22
0
1
75
vlaanderen (belgie)
maar speeld dan de kh een grote rol, of moet ik daar niet naar kijken.want volgens mijn ervaring is het toch zo hoe hoger de kh hoe meer je co2 nodig hebt om de gewenste co2 gehalte te hebben en ook de gewenste ph.

gr Etienne.
 

toontjuh

Guru Class Expert
Sep 25, 2012
138
0
16
Kh speelt geen rol je moet gewoon de juiste hoeveelheid co2 kunnen toevoegen of je kh nu 3 is of 7