festal plantenvoeding

toontjuh

Guru Class Expert
Sep 25, 2012
138
0
16
ik heb op een aantal forums gelezen over de zogenaamde festal plantenvoeding is hier iemand daar mee bekent ? heb verschillende verhalen gelezen dat het echt een top product is en wil het gaan proberen in mn kleine bakje om de resultaten hiervan te kunnen onder vinden.

je doseert op het po4 gehalte en ijzer gehalte

je meet het ijzer gehalte en vult dit aan tot o,1-o,2

dit zelfde geld voor het fosfaat gehalte deze meet je ook en vult deze aan tot 1-2

ook de dosering is vrij laag

het meten kan je met een fotometer doen de zogenaamde hanna chekker deze kan vrij nauwkeurig het gehalte bepalen heb ik gelezen en zo kun je de stoffen redelijk goed doseren

het is iets anders als de ei methode maar zou graag jullie meningen over het product horen want zoals ik het lees is het een prima product wat ook niet echt veel moeite kost om het goed uit te voeren.

hieronder nog de site zodat jullie het eens kunnen lezen maar wellicht hebben jullie al ervaring met festal

http://www.festal.nl/

groetjes

Gilles

Lifetime Members
Lifetime Member
Aug 6, 2008
645
0
16
44
Netherlands
Hoi Toon,

Ik heb een aantal mensen die Festal gebruiken (en erg blij waren ermee) mijn 'nieuwe' plantenvoeding laten testen en zij behalen dezelfde resultaten als Festal, maar dan voor een fractie van de prijs.
Dus met andere woorden; ja het is goed spul, maar in mijn ogen (veel) te duur. Je kunt vergelijkbare resultaten halen met goedkopere producten, of het nu mijn plantenvoeding is of die van iemand anders.

Mvg
Gilles

dutchy

Plant Guru Team
Lifetime Member
Jul 6, 2009
2,280
5
36
64
The Netherlands
Ook Festal is gewoon een vooraf opgeloste hoeveelheid sporenelementen, waar je in dit geval veel voor betaalt. Ik begrijp dat sommige mensen er blij mee zijn, daar er ook een hoeveelheid N en P in zit. Aquarianen die dus stug volhouden dat N en P slecht zijn of niet weten dat planten ook N en P nodig hebben, voegen dit met Festal toch toe. Het gevolg is dat hun planten beter groeien.

Planten hebben een specifiek aantal stoffen nodig om te groeien. Als je die geeft, groeien ze goed. Hoe je dat doet, is niet belangrijk.

Er zijn altijd al mensen geweest die geloven in wondermiddeltjes en er veel voor betalen. Zonde van het geld wel.

toontjuh

Guru Class Expert
Sep 25, 2012
138
0
16
ok dat is duidelijk dan blijf ik gewoon met mijn huidige methode doorgaan ik vroeg het me gewoon af vooral ook omdat de zogenaamde voedings stoffen beter voor planten beschikbaar blijven :)