This site is supported by the advertisements on it, please disable your AdBlocker so we can continue to provide you with the quality content you expect.
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. We are after as many aquarium plant images that we can get, doing so will assist us in completing the aquarium plant database.

https://barrreport.com/threads/aquatic-plant-images-wanted.14374/
    Dismiss Notice

Co2 toevoegen

Discussion in 'Dutch' started by Obbezz, Jan 4, 2013.

1. Obbezz

Obbezz Prolific Poster

Local Time:
    8:50 PM
    Wat ik me al een tijdje afvraag is het volgende: Ik maak al een tijdje gebruik van een co2 atomizer. Deze is aangesloten op de uitlaat van mijn extern filter. De uitlaat van mijn mond uit op een paar cm onder het wateroppervlakte. kleine bubbeltjes co2 worden op deze manier door de bak geblazen..

Wat ik me afvraag is of een glazen diffusor die lager in de bak geplaatst kan worden zorgt voor een betere co2 huishouding/verspreiding/opname water dan zo'n atomizer..

Kan iemand hier iets over zeggen?

2. dutchy

dutchy Plant Guru Team
    Lifetime Member

Local Time:
    Het beste werkt een externe reactor. Deze lost de meeste CO2 op, waardoor je ook langer met je fles doet. Hij heeft dan weer als nadeel dat het te koste van de capaciteit van het filter gaat. Een atomizer heeft dat weer niet.

Een goed CO2 gehalte is met beide te bereiken.

3. Obbezz

Obbezz Prolific Poster

Local Time:
    Ok, thanks, mn atomizer hoef ik dan niet aan te passen in mn nieuwe aquarium. Bedankt voor de info..

Loading...

Share This Page